Support – Biljettköpare

Här har vi samlat våra vanligaste frågor vi får från biljettköpare för att snabbare kunna hjälpa dig.

Hittar du inte det svaret du söker? – Kontakta oss så hjälper vi dig!


Arrangemang

På varje arrangemang så står det vem som är arrangör, och eventuellt vilken organisation arrangören jobbar för. Klickar du på arrangörens namn så kan du läsa mer om hen, vad den har för utbildning, certifieringar och erfarenheter.

På evenemanget du har bokat så finns det en knapp ”Kontakta arrangör” och där hittar du kontaktuppgifter till arrangören.

Vi håller koll på när en arrangör ställer in sitt arrangemang, så länge de uppdaterar det på Salver. Då går återbetalning ut till dig som biljettköpare i samma stund som arrangören väljer att ställa in. Om det skulle vara så att en arrangör inte dyker upp men inte har meddelat detta på Salver – ring till oss på supporten, så ska vi försöka ta reda på vad som har gått snett!

Avbokning

Arrangören sätter själv tid och regler för återbetalning vid avbokning – vanligtvis 48-24h innan eventet. Läs på bokningsreglerna för det arrangemanget som du behöver boka av.

Det är inga problem att avboka din biljett, om du håller dig inom tidsramen för avbokning som arrangören har satt, och pengarna kommer tillbaka till ditt konto i samma sekund om du har valt att betala med swish. Sen är det bara att köpa den biljetten som du egentligen ville boka. Har du råkat boka fel biljett och du vill avboka för nära inpå så är det bara att kontakta oss på supporten, så hjälper vi dig att boka om!

När du får tillbaka dina pengar beror på vilket betalmedel du valde när du bokade. Vid swish som betalmedel så får du tillbaka pengarna i samma sekund som du bokar av (förutsatt att du bokar av inom tidsramen för gratis avbokning) Vid kort som betalmedel så tar det 2-3 bankdagar.

Biljettköp

För att smidigare ha översikt över dina biljetter och för att vi ska kunna visa dig event som intresserar dig så kör vi kontobaserat. Egentligen lämnar du inte ifrån dig mer information än vad du hade behövt om du hade köpt en biljett utan konto, och vi lagrar ingen information som inte är nödvändig för oss.

Nej du behöver inte skriva ut din biljett. Din biljett sparas under ”mina biljetter” på ditt konto. Om du är osäker på internetuppkopplingen dit du ska, så funkar det lika bra att printscreena biljetten, eller skriva ut orderbekräftelsen från mailen.

Du har tyvärr inte möjlighet att ladda ner dina biljetter. Men att printscreena biljetterna med QR-koden funkar precis lika bra! Eller skriva ut dem från hemsidan.

Att din beställning inte lyckas kan bero på flera saker. Det är lätt att kasta om någon bokstav i mailadressen, eller en siffra i kortnumret. Pröva igen, och om det misslyckas kontakta oss genom att klicka på ”Kontakt” uppe i högra hörnet så försöker vi självklart hjälpa dig.

Det är inga problem att avboka din biljett, om du håller dig inom tidsramen för avbokning som arrangören har satt, och pengarna kommer tillbaka till ditt konto i samma sekund om du har valt att betala med swish. Sen är det bara att köpa den biljetten som du egentligen ville boka. Har du råkat boka fel biljett och du vill avboka för nära inpå så är det bara att kontakta oss på supporten, så hjälper vi dig att boka om!

Varje biljett har ett unikt ID, därför spelar det ingen roll vilket namn som står på biljetten. Det viktigaste är att ni kan visa upp biljetten eller OR-koden när du anländer till arrangemanget.

Du får alltid din biljett under ”mina biljetter” på sitt Salverkonto och en orderbekräftelse till den mail du har angett, så dubbelkolla att mailen är rättstavad. Om du inte har fått orderbekräftelsen så är det egentligen ingen fara, men vill du ha så får du kontakta vår support för att se var det har gått snett.

På sökfliken klickar du på ett arrangemang som intresserar dig. Där väljer du vilket tillfälle du vill gå på i kalendern och klickar på ”Boka”. Nu skickas du till en sida där du antingen loggar in med ett befintligt konto eller skapar en ny användare om det är första gången du köper biljett via Salver. Sen är det bara att välja antal biljetter och betalningsmedel.

Det beror på om knappen ”boka” är synlig på eventet eller inte. Om den är det, betyder det att du behöver skrivas upp på en gästlista eller boka en plats. Då ska du trycka på knappen ”boka” och följa instruktionerna. Blir du uppskriven på en gästlista får du inget bekräftelsemail om detta men beställer du däremot en gratis biljett, blir den skickad till den mail du har angett i ’köp’-processen.

Salverkonto

För att smidigare ha översikt över dina biljetter och för att vi ska kunna visa dig event som intresserar dig så kör vi kontobaserat. Egentligen lämnar du inte ifrån dig mer information än vad du hade behövt om du hade köpt en biljett utan konto, och vi lagrar ingen information som inte är nödvändig för oss.

När du registrerar en profil på Salver är det viss data som insamlas baserat på den information du har försett oss med och de tjänster du har kopplat till ditt Salverkonto. Önskar du se en sammanställning över den data vi har på dig eller om du vill att vi raderar någon information – kontakta vår support på info@salver.se, så hjälper vi dig!

Kontakta oss på info@salver.se så hjälper vi dig!

När du är inloggad på ditt Salverkonto så går du bara in i menyn och väljer ”Min profil” och redigera profil.

Load More